1669 پشتیبانی سریع
ماکروویو

آموزش عیب یابی ماکروویو آریستون – بخش ۲

596 بازدید
عیب یابی ماکروویو آریستون

حل مشکل خاموش شدن ماکروویو آریستون در زمان کار

جهت حل مشکل خاموش شدن ماکروویو آریستون در زمان کار باید بدانید، عملکرد داخلی مایکروویو آریستون به گونه ای است که اگر دمای داخلی دستگاه از یک میزان بیشتر شود، ترموستات آن امکان ادامه فعالیت را نمی دهد و با قطع نمودن جریان برق سعی بر خنک نمودن ماکروویو دارد. با توجه به این ویژگی ماکروویو آریستون لازم است شرایط فیزیکی آن را به گونه ای در نظر گرفته و جانمایی کنید که از هر طرف ۵ سانت فضای خالی جهت تبادل دما داشته باشد. در غیر این صورت فن ماکروویو همان دمای گرم محیط اطراف ماکروویو را جا به جا نموده و هیچ خنک کنندگی رخ نمی دهد و در ماکروویو دستگاه در حین کار خاموش می شود.

مورد دومی که جهت برطرف نمودن مشکل خاموش شدن ماکروویو آریستون لازم است بررسی نمایید، سالم بودن سه راهی، سیم رابط و محافظ برقی است که از آن استفاده می کنید. در بسیاری موارد داشتن قطعی سیم ها و فرسودگی این لوازم موجب قطع و وصل شدن جریان برق می شود که علاوه بر اختلال در روند کار عادی ماکروویو موجب صدمه به سیستم الکترونیکی آن نیز خواهد شد.

حل مشکل صدای ماکروویو آریستون

در مواردی جهت حل مشکل صدای ماکروویو آریستون لازم است دو حالت را در آن بررسی نمایید. یکی در حالتی که غذای نسبتا سنگین داخل ماکروفر قرار داده اید آن را روشن نموده و صدا را بررسی کنید. دیگری در حالتی که ظرف آبی داخل ماکروویو قرار داده اید آن را روشن نموده و صدا را بررسی نمایید. اگر در هر دو حالت بدون مشکل چرخش انجام شد و همچنان صدا پابرجا بود لازم است با مجموعه تعمیر ماکروویو تماس حاصل فرمایید. اما در صورتی که مایکروویو توان چرخش سینی با وزن سنگین را به خوبی نداشت و صدا هم بیشتر شد، لازم است نسبت به تعویض قطعه شفت اقدام نمایید. همیشه از تراز بودن مایکروویو اطمینان حاصل نمایید.

حل مشکل روشن نشدن گریل ماکروویو آریستون

در برخی موارد شاهد عدم روشن شدن گریل ماکروویو هستیم، جهت حل مشکل روشن نشدن گریل ماکروویو آریستون لازم است با قرار دادن ظرف آب داخل ماکروویو، اقدام به روشن نمودن آن و تنظیم ۲ دقیقه زمان است. در صورتی که طی این دو دقیقه هیتر بالای محفظه ماکروویو (گریل) روشن شد به این معنا است که ماکروویو سالم است. اما در صورتی که طی این دو قیقه هیتر گریل روشن نشد نشانی از خرابی ماکروویو آریستون شما بوده و نیازمند تماس با مجموعه تعمیر ماکروویو جهت ارایه خدمات تعمیر در محل برای شما می باشد.

حل مشکل کار نکردن دکمه های ماکروویو آریستون

یکی از متداول ترین مشکلات، کار نکردن دکمه های ماکروویو است. جهت حل مشکل کار نکردن دکمه های ماکروویو آریستون حتما قفل کودک را چک نمایید. مایکروویو را به مدت ۲ دقیقه از برق کشیده و پس از آن به برق متصل نمایید. در صورتی که مشکل از قفل کودک باشد احتمالا حل خواهد شد. در غیر این صورت با مجموعه تعمیر ماکروویو تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669