1669 پشتیبانی سریع
ماکروویو

درباره تاریخچه ساخت ماکروویو چه می دانید؟

618 بازدید
درباره تاریخچه ساخت ماکروویو چه می دانید؟

در میان لوازم خانگی، امروزه تقریبا در هر خانه ای یک ماکروویو وجود دارد. این دستگاه نه تنها در پیش برد سریع تر روند آشپزی بسیار کمک می کند بلکه این امکان وجود دارد که طبخ برخی از غذاها با این وسیله انجام شود. جالب است بدانید که از بعد از ساخت ماکروویو حامیان محیط زیست تبلیغات زیادی را در استفاده از این دستگاه به عمل آورده اند چرا که معتقدند در عصری که سوخت های فسیلی به سمت نابودی می رود استفاده از ماکروویو می توان راه نجاتی برای این سوخت ها باشد. اما حتما این سوال برای شما پیش آمده است که تاریخچه ساخت ماکروویو به چه زمانی برگشته و مخترع آن چه کسی است.

تاریخچه ساخت ماکروویو

حتما داستان ساخت ماکروویو برای شما نیز خواندنی و جالب خواهد بود. توصیه می کنیم که مقاله دنبال کنید. این دستگاه توسط فردی به نام دكتر پرسی لی بارون اسپنسر اختراع شد که در زمینه رادار تحقیقات فراوانی را انجام داده است. در یکی از تحقیقات خود در سال ۱۹۴۶ به بررسی لوله خلا به نام مگنترون پرداخت. آقای دکتر این لوله را در یکی از جیب های روپوش آزمایشگاهی خود گذاشته بود که پس از کمی کار زمانی که به سراغ شکلات درون جیبش رفت متوجه شد که شکلات آب شده است. این مسئله برای او عجیب بود و بخاطر حدس هایی که در ذهنش در مورد لوله مگنترون شکل گرفت تصمیم گرفت ببیند آیا اگر ماده دیگری هم در نزدیکی لوله باشد تغییر خواهد کرد و یا خیر. این بار دانه ذرت را کنار لوله مگنترون  قرار داد و شاهد ترکیدن دانه ذرت و تبدیل شدن آن به پاپ کورن بود. در این زمان بود که متوجه خاصیت لوله مگنترون و تاثیر آن بر روی مواد غذایی شد. دکتر پرسی لی بیان کرد که این حالت انرژی کم چگالی ماکروویو است و  به منظور اثبات آنچه در ذهنش می گذشت جعبه فلزی در دار را دست کرده و از یک طرف همین انرژی ماکروویو را وارد کرد به گونه که راه خروجی نداشته باشد. او بیان کرد که به دلیل نیروی مغناطیسی که داخل جعبه ایجاد می شود دمای ماده غذایی بالا رفته و در نتیجه پخته می شود. دکتر پرسی لی بارون اسپنسر نتایج آزمایشات خود را این گونه بیان نمود:

زمانی که در یک جعبه فلزی درب دار لوله مگنترون قرار گیرد، از این لوله امواجی با سرعت ۲۴۵۰ مگا هرتز متساعد می گردد که منجر می شود هر مولکول در هر ثانیه دو میلیارد و چهارصد و پنجاه ملیون حرکت تناوبی داشته باشد همین امر منجر به افزایش دمای آن شده و در نتیجه می توان از این نیرو برای طبخ و گرم کردن غذا استفاده نمود. در پی یان تحقیق ساخت ماکروویو انجام گرفته و همزمان با پیشرفت علم و فناوری ارتقا یافت به گونه ای که امروزه شاهد مدرن ترین و پیشرفته ترین دستگاه های ماکروویو هستیم.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669