1669 پشتیبانی سریع
ماکروویو

محدودیت های غذایی استفاده از ماکروویو چیست؟

483 بازدید
محدودیت های غذایی استفاده از ماکروویو

هم اکنون ماکروویو از رایج ترین لوازم پخت و پز محسوب می شود که در کم ترین زمان ممکن اقدام به گرم نمودن یا پختن غذای مورد نظر می کند. بر همین اساس و با توجه به مدل های جدید ماکروویو که صرفه جویی از انرژی را نیز به حداقل رسانده اند قطعا محبوبیت ماکروفر در بین بانوان عزیز و افراد فعال در حوزه پخت و پز بیش از پیش شده. اما لازم است از محدودیت های غذایی و ایمنی استفاده از ماکروویو بدانید. چرا که برخی غذاها لازم است بر روی شعله مستقیم اجاق گاز پخته شوند و یا به هر دلیلی منع استفاده در ماکروویو دارند. مجموعه تعمیر ماکروویو با اشراف کامل در این خصوص شما را مطلع خواهد کرد پس در ادامه همراه ما باشید.
گرم نمودن و یا پخت غذا در ظروف در بسته یا وکیوم به هیچ وجه توصیه نمی شود. لازم است بخار غذا در حین پخت از آن خارج گردد. در صورتی که مجبور به ایجاد پوشش بر روی غذای خاصی هستید لازم است با ایجاد چند سوراخ بر روی آن پوشش امکان تبادل بخار با خارج را میسر سازید.
در صورتی که طعم و نرمی غذا برای شما اهمیت دارد، برای پخت ۱۰ دقیقه ای قطعه ای گوشت با توان ۱۰۰% ماکروویو، آن را در زمانی دو برابر و با توان ۵۰% ماکروویو بپزید. نتیجه بهتری حاصل می گردد.
حتی الامکان از جوشاندن آب داخل ماکرویوو بپرهیزید. ممکن است در دمای بالا شما شاهد جوش آب نباشید اما بلافاصله پس از خارج نمودن آب از ماکروفر و یا اعمال حرکت آن، دچار سررفتن و جوشش کند که موجب آسیب سوختگی در دست و صورت خواهد شد.
به هیچ وجه غذایی که توسط مایکروویو طبخ شده در یخچال نگهداری نکنید، توجه داشته باشید به جهت نوع پخت سریع امکان نگهداری غذاهایی که داخل ماکروویو پخته شده وجود ندارد.
دقت داشته باشید غذاها در ماکروویو گرمای بسیاری جذب نموده اند و به دلیل وجود آب بیشتر در برخی قسمت های غذا امکان داغ تر بودن آن قسمت وجود دارد. لذا توصیه می کنیم قبل از مصرف غذایی که در ماکروویو گرم یا طبخ شده ۳۰ الی ۶۰ ثانیه صبر نمایید.
به هیچ وجه ماده غذایی که داخل ماکروویو یخ زدایی شده نمی توانید مجددا منجمد کنید، لازم است بلافاصله پس از یخ زدایی ماده غذایی آن را طبخ نمایید.
جهت حفظ سلامتی و تندرستی خود، حتی الامکان از قرار دادن غذاهای منجمد و غیر منجمد با پوشش پلاستیکی داخل ماکروویو خود داری نمایید. در بسیاری از این مواد به دلیل فعل و انفعالات شیمیایی و تاثیر گرما بر آن ها گاز های مسموم کننده ای منتشر می شود که به شدت برای سلامتی مضر است.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669