1669 پشتیبانی سریع
ماکروویو

تاثیر ماکروویو روی باطری قلب با Pacemaker

915 بازدید
تاثیر ماکروویو روی باطری قلب با Pacemaker

جهت توضیح تاثیر ماکروویو روی باطری قلب با Pacemaker لازم است بدانید ماکروویو چگونه کار می کند. ساختار ماکروویو ها به گونه ای است که با ارسال امواج درون محفظه ماکروویو اقدام به لرزش مولکول های غذا می کند. این لرزش موجب ایجاد حرارت در غذا شده و در نتیجه موجب گرم شدن یا پختن آن می شود. از نکات استفاده از ماکروویو به عدم استفاده از ظروف جذب کننده امواج نام برد. همچنین از موارد منع مصرف، ظروفی است که امواج را منعکس می کنند مانند ظروف فلزی، چینی های دارای طلاکوب و…
در روش پخت به وسیله ماکروویو به جهت کاهش زمان پخت غذا، میزان ویتامین و مواد مغذی کم تری از بین می رود و نگرش مبنی بر از دست رفتن مواد مغذی به طور کامل در این روش کاملا اشتباه است و همان طور که در مقاله های قبلی بیان شد، باور اشتباهی است که ناشی از عدم آگاهی جامعه است.
طراحی ماکروویو به گونه ای است که امواج به هیچ وجه از آن خارج نشوند. درب ماکروویو نیز به همین صورت طراحی شده که مانع از خروج امواج به بیرون از محفظه ماکروویو شود. همان طور که در مقاله قبل توضیح داده شد * در صورتی که درب ماکروویو به هر دلیلی دچار مشکل شده باشد و امواج از آن خارج شود ریسک ایجاد مشکل در آن محیط افزایش می یابد. به همین جهت بلافاصله پس از تشخیص این اختلال می بایست با مجموعه تعمیر ماکروویو تماس حاصل فرمایید تا در کم ترین زمان نسبت به اعزام تعمیر کار متخصص تعمیر ماکروویو به محل شما اقدام گردد.
با توجه به توضیحاتی که ارایه شد، عزیزانی که از باطری قلب یا Pacemaker استفاده می نمایند می بایست نسبت به استفاده از ماکروویو کمی دقت و حساسیت به خرج داده. چرا که در ماکروویو های قدیمی تر موارد بسیاری اختلال امواج با باطری قلب ایجاد می شد و این امر موجب اختلال در فعالیت دستگاه پیس میکر شده و ارسال اطلاعات غلط و واکنش غیر صحیح از آن حاصل می شد.

در برخی موارد این اختلال موج سبب تحمیل صدمات جدی به سلامت افراد استفاده کننده از باطری قلبی می شد. به همین جهت توصیه می کنیم جهت کاهش خطر پیش آمد چنین اتفاقاتی در صورتی که از باتری قلبی استفاده می نمایید در مجاورت ماکروفر ها قرار نگیرید و همچنین استفاده از این دستگاه را جزو موارد ممنوعه در نظر بگیرید. تاکید می کنیم در نسل جدید و مدل های فعلی این اختلال امواج به ندرت رخ می دهد اما از آن جا که احتیاط شرط عقل است و باتری قلبی بسیار حساس و پیچیده می باشد، عدم استفاده از ماکروویو گزینه مناسبی جهت پیشگیری از اتفاقات خطرناک است.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669