1669 پشتیبانی سریع
ماکروویو

میخواهید بدانید سولاردام چیست؟

631 بازدید
سولاردام

در ماکروویو ها قطعه ای به نام مگنتروم قرار دارد که با ساطع نمودن امواج به بدنه فلزی ماکروویو موجب انعکاس آن بر روی ماده غذایی می شوند. این امواج به دلیل فرکانس بالا موجب لرزش مولکول ها در جای خود شده و در نتیجه این لرزش ایجار حرارت و گرما است. با لرزش مولکول های آب موجود در ماده غذایی، این مواد گرم شده و در صورتی که طولانی مدت در معرض این امواج قرار گیرند می پزند.

تکنولوژی سولاردام که در پروسه انتخاب و خرید ماکروویو حتما به گوش شما خورده و میخواهید بدانید سولاردام چیست! در این جا لازم است توضیح دهیم که تکنولوژی سولاردام توسط کمپانی ال جی (تولید کننده لوازم خانگی) به بازار عرضه شد.در تکنولوژی سولاردام امواج فناوری ماکروویو و امواج نوری با یک دیگر ادقام شده اند و سولاردام را ایجاد نموده اند. در واقع در ماکروویو های سولاردام کماکان از تکنولوژی ماکروویو استفاده می شود اما در کنار آن المنت های نوری جهت ایجاد امواج نوری نیز قرار گرفته اند.

سولاردام چگونه کار می کند

حال که با اصل تکنولوژی سولاردام آشنا شدید، قصد داریم توضیح دهیم که سولاردام چگونه کار می کند؟ در قسمت بالایی دستگاه ماکروویو المنت نوری قرار گرفته که دارای رشته های ذغالی می باشد. این رشته ها با تولید گرمای شدید قابلیت نفوذ در مواد غذایی را دارا هستند. در قسمت پایین محفظه ماکروویو نیز دارای مگاهیتر می باشد. مگاهیتر هایی که در کف ماکروویو قرار دارند از نوع هیتر سرامیکی و هیتر هالوژنی می باشند. مگاهیتر های کف ماکروویو وظیفه تابش امواج گرمایشی به مواد غذایی را از قسمت پایین بر عهده دارند.
جالب است بدانید محفظه داخلی ماکروویو های سولاردام به صورت مدور ساخته شده تا امکان جای دهی ظروف بزرگ تر میسر باشد و همچنین ۲۵% انرژی به صورت مستقیم بر روی ماده غذایی منعکس شود. این حالت موجب آسان شدن نظافت داخلی محفظه شده و به یک نواخت توزیع شدن انرژی کمک شایانی می کند.
عملکرد سولاردام ها بسیار شبیه گریل کردن مواد غذایی بر روی ذغال است. همان میزان آب دار و خوش طعم طبخ انجام می شود. چرا که هیتر نوری ذغالی موجب جذب سریع تر حرارت توسط ماده غذایی می شود و زمان پخت را در مقایسه با ماکروویو های ساده ۳۰% کاهش می دهد. کاهش زمان پخت کمک شایانی به صرفه جویی در مصرف انرژی می نماید چرا که دستگاه مدت زمان کم تری روشن بوده و در حال کار می باشد و در نتیجه انرژی کم تری مصرف می نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669