1669 پشتیبانی سریع
ماکروویو

عیب یابی ماکروویو (قسمت چهارم)

639 بازدید
عیب یابی ماکروویو (قسمت چهارم)

اگر شما از جمله افرادی هستید که از ماکروویو در منزل خود استفاده می کنید، توجه داشته باشید که در صورت بروز خرابی خودتان اقدام به تعمیر ماکروویو نکنید زیرا شما تخصص کافی در این زمینه نداشته و باید کار را به تعمیرکار ماکروویو و یا نمایندگی تعمیرات ماکروویو بسپارید. ولی دانستن عیوبی که در ماکروویو ها ایجاد می شود، به شما کمک می کند که در صورت بروز خرابی، بهتر بتوانید به نمایندگی ها اطلاعات دهید تا بتوانند عیب را تلفنی تشخیص داده و در زمان مراجعه برای تعمیر، ابزارهای لازم را  با خود همراه داشته باشند.

عیب هشتم:

دکمه های روی ماکروویو عمل نمی کنند.

۱-   ابتدا قفل کودک را کنترل کنید که فعال نباشد. زیرا در صورت فعال بودن، نمی توانید دکمه های دیگر را فعال کنید.

۲-   اگر همزمان که ماکروویو در حال اجرای یک دستور است، یک دکمه را فشار دهید، عمل نمی کند. پس این امر طبیعی است و در واقع شما سهل انگاری نموده اید.

۳-   اگر دو حالت فوق را بررسی نمودید و مشکل بر طرف نشد، یکبار دو شاخه ماکروویو را از برق کشیده و پس از چند دقیقه دوباره به برق وصل کنید.

۴-   اگر به هیچ طریق نتوانستید عیب را رفع کنید شک نکنید که در صفحه مربوط به برنامه ها و دکمه های ماکروویو، اختلالی ایجاد شده است که در این صورت حتما به نمایندگی های تعمیرات ماکروویو اطلاع دهید.

عیب نهم:

ماکروویو در حین کار، صدا می دهد.

۱-   ابتدا قطعات متحرک محفظه داخلی ماکروویو را چک کنید که به درستی در سر جای خود قرار گرفته و لقی نداشته باشند.

۲-   ممکن است که ظرفی که روی سینی ماکروویو قرار گرفته است، خیلی سنگین باشد. لذا ابتدا ظرف را بردارید و آن را کمی سبک کنید و سپس ظرف را دوباره روی سینی بگذارید و این بار چک کنید که آیا صدا شنیده می شود یا نه.

۳-   محل اتصال سینی ماکروویو به پایه را کنترل کنید که در این محل چربی ها و جرم انباشته نشده باشد زیرا در این صورت، سینی لق خورده و در حین کار صدا تولید می کند.

۴-   توجه داشته باشید که فن ماکروویو که در حین روشن بودن دستگاه، کار می کند صدا می دهد که این صدا طبیعی است.

۵-   اگر مورد صدا غیر طبیعی بود و یا با هیچ کدام از حالت های فوق رفع نشد، بدانید که دستگاه عیب پیدا کرده است و باید برای رفع آن، از نمایندگی های تعمیرات ماکروویو کمک بگیرید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

  • احسان
    6 سال پیش

    سلام من سولاردام فوما دارم .گرم نمیکنه ساکن اراک هستم لطفا راهنمایی بفرمایید به کجا مراجعه کنم؟

    • کمالی
      6 سال پیش

      ابتدا با شماره های کارشناسان ما تماس بگیرید تا ایراد دستگاه رو بگن و بعدش راهنمایی کنن شمارو

  • شعبان عباس پور
    5 سال پیش

    ماکروویو بر اثر اتصال برق روشن نمی شود مشکلش چیست

    • کمالی
      5 سال پیش

      می تونه برد و یا فیوز سوخته باشه ولی اگر بر اثر نوسان برق باشه که به دستگاه های دیگه هم صدمه وارد شده باشه قطعا برد دستگاه شما سوخته

  • نام شما *
    ایمیل شما *

     1669