1669 پشتیبانی سریع
ماکروویو

خطر استفاده از شوینده ها جهت نظافت داخل ماکروویو

401 بازدید
نظافت داخل ماکروویو

ماکروویو ها از جمله پر کاربرد ترین لوازم خانگی در آشپزخانه های امروزی محسوب می شود. ماکروویو با استفاده از انرژی الکتریکی و امواج رادیویی طول موج کوتاه اقدام به پختن یا گرم نمودن غذا و خوراکی ها می نماید. امواج رادیویی پس از انتشار به وسیله مواد جذب یا منعکس می شود. موادی مانند شیشه، پلاستیک و… امواج را از خود عبور می دهند و اجسام فلزی و براق (ظروف طلاکوب) این امواج را منعکس می کنند.

خوراکی هایی که دارای مولکول های آب است این امواج را جذب نموده و مولکول های آن دچار حرکت شده و حاصل این حرکت گرما خواهد بود. همین پروسه موجب گرم شدن غذا در مایکروویو می شود. حال در نظر داشته باشید طی استفاده روزانه از مایکروویو محفظه داخلی آن نیازمند نظافت است. چرا که با وجود تکه های غذا و یا ترشحات آن به دیواره ها موجب اتلاف انرژی امواج می شود. پس لازم است نسبت به نظافت محفظه داخلی ماکروویو اقدام شود. در این میان خطر استفاده از شوینده ها جهت نظافت داخل ماکروویو اهمیت فراوانی دارد که در این مقاله بررسی خواهد شد.

آیا نظافت ماکروویو نیازمند اصول خاصی است؟

لازم است بدانید نظافت ماکروویو نیازمند اصول خاصی است. چرا که در صورت عدم آگاهی از این اصول محفظه داخلی ماکروویو دچار آسیب شده و در نتیجه کارایی مایکروویو به مرور کاهش یافته و موجب تحمیل آسیب به مصرف کنندگان مایکروویو می شود. پس جهت نظافت محفظه داخلی ماکروویو تیم تعمیر ماکروویو اطلاعات مطلوبی در اختیار شما قرار خواهند داد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

خطر استفاده از شوینده ها در نظافت ماکروویو

همان طور که می دانید شوینده ها از ترکیب مواد شیمیایی صنعتی ساخته می شود. این مواد شیمیایی مخصوص استفاده جهت نظافت ظروف و سطوح ساخته شده مشروط بر این که پس از شست و شو به وسیله آب کاملا از سطوح پاک شود. در هنگام استفاده از شوینده ها در نظافت ماکروویو امکان شست و شو به وسیله آب وجود ندارد.

همین امر موجب می شود مقداری از مواد شوینده داخل محفظه ماکروویو باقی بماند که با روشن شدن ماکروویو و گرم شدن فضای داخلی ماکروویو این مواد شیمیایی تبخیر شده و موجب مسمومیت غذا و محیط داخلی ماکروفر می شود. بر همین اساس مجموعه تعمیر مایکروویو Microwavefix تاکید بر عدم استفاده از مواد شوینده در نظافت ماکروویو دارد. در مقالات قبل اصول نظافت داخلی مایکروویو نیز ارایه گردید که در صورت تمایل می توانید به مطالعه روش های نظافت ماکروویو بپردازید.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669