1669 پشتیبانی سریع
ماکروویو

گرم کردن غذای کودک در مایکروویو صحیح است؟

763 بازدید
گرم کردن غذای کودک در مایکروویو صحیح است؟

احتمالا شما نیز شنیده اید که گرم کردن غذای کودک در مایکروویو صحیح نیست! اما دلیلی برای این موضوع ارایه نگردیده. مجموعه تعمیر مایکروویو قصد به بررسی این موضوع دارد تا پاسخی روشن در خصوص استفاده از ماکروویو به شما عزیزان ارایه نماید.
مجموعه تعمیر ماکروویو پس از شنیدن این امر اقدام به تحقیق در خصوص مشکلات گرم کردن غذا در مایکروویو نمود. یکی از خطراتی که در ذهنیت اکثر افراد وجود دارد موضوع انتشار امواج و ضرر و زیان آن برای بدن است! حال لازم به بررسی است که آیا این ذهنیت صحیح است؟
ماکروویو ها با استفاده از امواج اقدام به جنبش مولکول های درون خوراکی ها می نمایند.

مولکول ها با حرکت ایجاد انرژی و گرما می نمایند ، این جنبش مولکولی و تولید گرما در بخش های دارای آب در خوراکی ها بیشتر است. لازم به ذکر است امواج بدون اثر گذاری بر ماهیت مولکول خوراکی ها صرفا اقدام به گرم نمودن آن می کنند و بر همین اساس جای نگرانی در خصوص جذب امواج و ضرر و زیان آن برای بدن وجود ندارد. با بررسی و پذیرش این امر، احتمال ضرر و زیان گرم نمودن غذای کودک در ماکروویو از این لحاظ منتفی است.
علت اصلی منع نمودن مادران به استفاده از ماکروویو جهت گرم نمودن غذای کودک بدین جهت است که گرم نمودن غذا در ماکروویو به دلیل عدم امکان هم زدن غذا و یا دوران آن احتمال گرم شدن بخشی از غذا نسبت به بخش دیگر را ایجاد می نماید. امکان داغ بودن بخشی از غذا برای انسان بالغ صرفا سوختگی اندکی ایجاد می نماید اما همین امر برای کودک موجب سوختگی دردناک می شود. بر همین اساس لازم است مادران از اجاق گاز و روش های گرم نمودن خوراکی ها با استفاده از اجاق گاز و مجاورت مستقیم گرما به جای ماکروفر استفاده نمایند تا امکان سوختگی و آسیب به بخش دهانی کودک کاهش یابد.
در صورتی که به هر دلیلی مجبور به گرم نمودن غذای کودک در ماکروویو بودید حتما آن را درون ظروف مجاز استفاده در ماکروویو (در مقالات قبلی در این خصوص مطلب داشتیم-لینک شود) قرار داده و هر ۳۰ الی ۶۰ ثانیه اقدام به هم زدن و پشت و رو کردن غذای کودک بنمایید. همچنین پس از اتمام پروسه گرم شدن غذا و خارج نمودن آن در محفظه داخلی مایکروویو نسبت به هم زدن آن و مخلوط کردن چند باره آن و تست گرمای غذا اقدام نموده و پس از آن غذا را جهت مصرف کودک آماده نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669