1669 پشتیبانی سریع
ماکروویو

کاربرد هایی از ماکروویو که نمی دانستید

532 بازدید
کاربرد هایی از ماکروویو که نمی دانستید

ماکروویو از جمله لوازم خانگی است که جهت پخت و پز آسان استفاده می شود. کاربرد مایکروویو در ذهن اکثر ما در حد پخت و پز یا یخ زدایی است. مجموعه تعمیر ماکروویو در این بخش کاربرد هایی از ماکروویو که نمی دانستید را بیان می کند.

با ماکروویو چیپس سالم درست کنید

جالب است بدانید به وسیله ماکروویو می توانید چیپس سالم درست کنید. به راحتی سیب زمینی را برش های نازک بزنید و بر روی سبد یا سینی مناسب داخل مایکروویو قرار دهید. به مدت ۳ دقیقه ماکروویو را روشن نمایید. پس از سه دقیقه سیب زمینی ها را پشت و رو نمایید و ۳ دقیقه دیگر درون مایکروویو قرار دهید. حاصل آن چیپس های فوق العاده ترد و خوشمزه خواهد بود. برای مزه دار نمودن آن می توانید کمی روغن زیتون و نمک در حین روشن نمودن مایکروویو روز آن بمالید.

غذای کامل در ۹ دقیقه با ماکروویو

حتما برای شما هم پیش آمده خسته از سرکار به منزل بازگشته باشید و اصلا مایل به صرف وقت جهت آماده کردن غذا نباشید. ماکارونی از جمله غذاهایی است که مورد علاقه اکثر مردم است. پس مقداری ماکارونی شکل دار داخل آب ریخته و داخل ماکروویو قرار دهید و ۸ دقیقه زمان به ماکروویو داده و روشن کنید. هر دو دقیقه یک بار آن را خارج نموده و چک نمایید.در صورتی که نرم و مناسب خوردن شده باشد کافی است. کمی پنیر چدار روی آن اضافه نموده و ۱ دقیقه زمان می دهید تا پنیر روی ماکارونی ها ذوب شود. غذای کامل در ۹ دقیقه آماده شد.

خشک کردن سبزی با ماکروویو

یکی از عادات خانم های خانه دار خشک کردن سبزی است. سبزی ها در تمام دوازده ماه سال نمی روید پس لازم است مقداری از هریک را خشک کرده و نگهداری نمود تا در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرد. در خشک کردن سبزی به روش سنتی و قدیمی با تبادل هوا یا کمی تابش خورشید این کار انجام می شد اما در بسیاری موارد گرد و خاک و… روی آن می نشست و تا حدی کیفیت آن کاهش می یافت. ماکروویو به شما کمک می کند بدون هیچ یک از این موارد اقدام به خشک کردن سبزی با ماکروویو نمایید. لازم است ابتدا سبزی ها را شسته و آب اضافی آن را خشک نمایید. برگ ها را از ساقه ها جدا نمایید و بر روی سینی ماکروویو یک دستمال خشک پهن نموده و سبزی ها را روی آن پهن کنید (بدون این که سبزی ها را روی یک دیگر قرار دهید) مایکروویو را ۳۰ ثانیه با قدرت بالا روشن نمایید. پس از اتمام ۳۰ ثانیه اقدام به باز نمودن درب و جا به جا کردن سبزی ها نمایید. این کار را تا زمان خشک شدن کامل سبزی ها ادامه دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669