1669 پشتیبانی سریع
ماکروویو

آیا ماکروویو سرطان زا است ؟

702 بازدید
آیا ماکروویو سرطان زا است

باور سرطان زا بودن مایکروویو از زمان اختراع و تولید انبوه ماکروویو تا زمان عرضه آن به بازار هدف هر روز بیش تر از قبل تقویت شد و متاسفانه به دلیل عدم آگاهی و اطلاعات دقیق عامه مردم بین عده کثیری باور سرطان زا بودن ماکروفر نهادینه شد. اما به راستی آیا ماکروویو سرطان زا است؟

ماکروویو چگونه کار می کند؟

در ابتدا برای بررسی دقیق تر و توضیح سرطان زا نبودن ماکروویو، لازم است طرز کار آن را بدانید و اشراف داشته باشید که ماکروویو چگونه کار می کند؟ ماکروویو ها در واقع وسیله هایی هستند که با انتشار امواج ریزی که فرکانس بالا و طول موج کم دارند موجب گرم نمودن غذا می شوند. لامپ مگترون در داخل انرژی الکتریسیته را به امواج فرکانس بالا تبدیل می نماید .

در واقع این امواج هم چون امواج رادیویی و امواج نوری منتشر می شوند. از سیستم ارسال امواج در رادیو ها استفاده می شود. امواج ماکروویو پس از انتشار وارد بافت خوراکی می شوند و موجب لرزش مولکول های آن می شوند. انرژی حاصل از لرزش مولکول ها سبب ایجاد گرما در آن شده و به مرور شاهد گرم شدن و پختن غذا خواهید بود. امواج در غذا هایی که دارای آب بیشتری هستند نفوذ بیشتری دارند و به همین دلیل موجب گرم شدن آن در کم ترین زمان می شود و طبعا گرم نمودن غذا های خشک و بدون آب زمان طولانی تری می طلبد.

امواج ماکروویو چگونه کار می کند؟

حتما احساس کرده اید نیاز است بدانید امواج ماکروویو چگونه کار می کند؟ امواج ماکروفر دارای رنگ، بو و مزه نمی باشد. تصور غلط در خصوص ماکروویو این است که امواج ماکروویو هم چون رادیو اکتیو عمل می کند اما چنین نیست ! این امواج در داخل ماکروویو منتشر می شود و با توجه به طراحی مخصوص ماکروویو، از آن خارج نمی شود پس هیچ آسیبی به بافت بدن انسان تحمیل نمی کند.

جالب است بدانید، در حالت عادی امواج انسان را احاطه کرده است اما قادر به دیدن آن نیستیم. امواج ماهواره، تلفن همراه، رادیو و… ماکروویو یکی از همین امواج اما در سطح کنترل شده و محدود است. امواج ماکروویو در داخل مواد غذایی باقی نمی ماند و هیچ تغییری در ساختار مولکولی ماکروویو ایجاد نمی کند.
به خاطر بسپارید استفاده صحیح از ماکروفر به هیچ وجه موجب اختلال در زندگی و یا تحمیل بیماری به انسان نخواهد کرد. صرفاً استفاده غیر حرفه ای و بدون آگاهی است که منجر به تحمیل حوادث به انسان می شود. استفاده از ظروف مناسب غیر فلزی، رعایت عدم استفاده از مواد غذایی ممنوعه جهت قرار دادن داخل ماکروویو نظیر تخم مرغ، لیمو امانی و هرگونه خوراکی که امکان خروج امواج از پوسته آن میسر نباشد (فضایی بسته)
در آخر و در یک کلام، ماکروویو در صورت استفاده صحیح سرطان زا و آسیب رسان نیست و استفاده صحیح از آن در زندگی موجب آسایش بیشتر خواهد شد. با خیالی آسوده از آن استفاده نمایید و در صورت بروز خرابی و مشکل بلافاصله با مجموعه تعمیر ماکروویو تماس حاصل نموده تا در کم ترین زمان تعمیرکاران ماکروویو به محل مراجعه نموده و آن را تعمیر نمایند.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669