1669 پشتیبانی سریع
ماکروویو

مراحل تمیز کردن ماکروفر

418 بازدید
مراحل تمیز کردن ماکروفر

ماکروفر، دو مورد از وسایل برقی خانگی هستند که نه تنها برای گرم کردن غذا بلکه برای پخت و پز نیز از آن ها استفاده می شود. مسلما در حین کار با این دو وسیله، امکان کثیف شدن وجود دارد. شما فرض کنید که یک سوپ را داخل ماکروفر گذاشته اید و در حین گرم شدن سر ریز شده است لذا کف دستگاه کثیف می شود و در نتیجه پس از اتمام کار باید دستگاه را تمیز کرد.

به طور کلی زمانی که لکه هایی در ماکروفر ایجاد شده است و قصد تمیز کردن را دارید، باید براساس مراحل زیر عمل نمود:

۱-    در اولین قدم باید کاری کنید که ذراتی که به دستگاه چسبیده است، نرم شوند تا بتوان آن ها تمیز کرد. برخی افراد متاسفانه با چاقو شروع به کندن این لکه ها می کنند که این کار می تواند محفظه داخلی دستگاه را خش دار و حتی سوراخ نماید. لذا بهترین کار این است که ابتدا یک ظرف که مناسب این دستگاه ها باشد را بردارید و نیمی از آن را آب و نیمی دیگر را آب لیمو کنید. ظرف را به مدت ۵ دقیقه داخل محفظه گذاشته و پس از اتمام کار، تا ۵ دقیقه درب باز نکنید تا بخار محلول روی ذرات بنشیند و آن ها را نرم کند.

۲-    در مرحله بعد باید قطعات قابل جابجایی محفظه داخلی را خارج نمایید.

۳-     حال باید با یک دستمال نم دار و یا با اسفنج نرم نم دار و سپس با یک دستمال خشک، به سراغ ذرات چسبنده بروید. توجه داشته باشید که نباید فشار زیادی به لکه ها وارد کنید زیرا در این صورت به محفظه داخلی فشار وارد می شود و احتمال آسیب به محفظه و نیاز به تعمیر ماکروفر خواهد شد.

۴-    در مرحله بعد، باید به  سراغ لکه ها بروید. برای این منظور، محلول آب و جوش شیرین را درست نموده و با یک اسفنج نرم به روی لکه ها بکشید تا پاک شوند. پس از اتمام کار، با یک دستمال تمیز، بر روی محل های پاک شده بکشید.

۵-    توجه داشته باشید که تمیز کردن ماکروفر، شامل قسمت خارجی هم می شود. لذا می توانید از پاک کندده های چند منظوره استفاده کنید ولی در ابتدا، کمی از این پاک کننده ها را روی قسمت عقبی دستگاه بپاشید و مدتی صبر کنید. در صورتی که به رنگ بدنه آسیب نزد، می توانید از این ماده برای پاک کردن بدنه خارجی استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669