1669 پشتیبانی سریع
ماکروویو

مزایای استفاده از ماکروویو

578 بازدید
مزایای استفاده از ماکروویو

این روز ها با توجه به زندگی ماشینی و عجبه همیشگی انسان ها برای رسیدن به کار ها و فعالیت های روز مره خود، و تمایل به سهل سازی زندگی صنعتی آنان موجب اختراع لوازم گوناگونی در راستای رسیدن به این هدف شده، به طوری که تفکر در خصوص نیاز های انسان ها و ارایه ایده و راه کار رفع این نیاز ها به یکی از شغل های پر در آمد بدل شده، ماکروویو نیز جزو همین لوازم است که طی این سال ها استفاده از آن رایج شده و به یکی از اصلی ترین لوازم پخت و پز آشپرخانه بدل شده. مجموعه تعمیر ماکروویو در این مقاله قصد به توضیح مزایای استفاده از ماکروویو دارد.

ماکروویو چیست؟

ماکروویو Microwave دستگاهی است که به وسیله امواج رادیویی با فرکانس بالا و طول موج کوتاه موجب گرم نمودن و پختن غذاها و مواد خوراکی می شود. امواج رادیویی مایکروویو از طیف الکترومغناطیس است. این امواج به وسیله خوراکی که داخل آن قرار گرفته جذب می شود و همین امر موجب گرم شدن غذا یا ماده خوراکی می شود، لازم است بدانید همان طور که امواج به وسیله خوراکی ها (مواد دارای آب) جذب می شوند، توسط بدن انسان نیز جذب میشوند لذا لازم است در هنگام روشن بودن مایکروویو از چسبیدن به آن خودداری نمایید هرچند درب ماکروویو به گونه ای طراحی شده که مانع از خروج این امواج فضای بیرونی ماکروویو می شود، اما رعایت این نکته قطعا بی ضرر است.
نکته : استفاده از فلزات در ماکروویو ممنوع است، چرا که موجب انعکاس امواج شده و دستگاه دچار اختلال می گردد، استفاده از شیشه و پلاستیک به جهت اینکه امواج را از خود عبور می دهند بلامانع است.

مزیت استفاده از ماکروویو

یکی از بهترین و شاخص ترین مزیت استفاده از ماکروویو، صرفه جویی در زمان است. همان طور که در خصوص نحوه کارکرد مایکروویو توضیح داده شد، این وسیله با انتشار امواج موجب حرکت مولکولهای آب داخل خوراکی یا ماده غذایی شده و به همین ترتیب گرما ایجاد می نماید، این گرما با انتشار در کل خوراکی آن را گرم نموده و یا می پزد. حالت های مختلف که در ماکروفر ها جهت پخت و پز و یخ زدایی در نظر گرفته شده بسیار کار آمد است. استفاده از سیستم گریل، کانوکشن و… موجب پخت یک نواخت غذا شده و این امر موجب می شود ویتامین و مواد مغذی غذا حفظ شده و طعم آن با بهترین کیفیت پخت شود.
داشتن برنامه های پخت مختلف، مطابق با انواع پخت و پز ها و غذاها موجب شده، انسان بدون صرف وقت و دنبال نمودن مراحل پخت و پز، موفق به پخت غذا و خوراکی ها شوند. این برنامه های پخت شامل پخت کیک، ماهی، گوشت، برنج و… می باشد. همچنین برنامه یخ زدایی خوراکی ها، با توجه به وزن و نوع آن مدت زمانی به صورت اتوماتیک برای یخ زدایی معین می نماید، هیچ یک از خوراکی ها در این مدت نمی پزند و صرفا یخ زدایی (دیفراست) می گردند.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669