1669 پشتیبانی سریع
ماکروویو

نحوه صحیح استفاده از ماکروویو

741 بازدید
نحوه صحیح استفاده از ماکروویو

امروزه با توجه به گسترش استفاده از ماکروویو در زندگی، لازم است در خصوص نحوه صحیح استفاده از ماکروویو بدانیم و همچنین سلامت پخت و پز در خصوص آن را رعایت کنیم. در این بخش از مقالات مجموعه تعمیر ماکروویو قصد به توضیح نحوه استفاده صحیح از ماکروویو داریم.
تقریبا ۸۰% منازل در عصر حاضر دارای ماکروویو هستند. این گستردگی و شیوع استفاده به جهت سهولت در پخت و پز بسیار نکته جالبی است. اما باید در نظر داشت که این حجم از استفاده در صورتی که بدون رعایت نکات تغذیه ای باشد آسیب جدی به انشان وارد خواهد کرد.
قطعا هر یک از شما تا کنون متوجه تفاوت طعم در پخت و پز یک غذای مشخص روی اجاق گاز و داخل ماکروفر شده اید! این موضوع غیر قابل کتمان است. ضائقه ایرانی تفاوت طعم پخت و پز سریع و اجاق گاز را تشخیص می دهد. نکته جالب اینجاست، به گفته کارشناسان پخت و پز سبزیجات در ماکروویو با زمان کوتاه بسیار بهتر از پخت آب پز آن روی اجاق گاز است. چرا که این امر موجب می شود مواد مغذی و ویتامین های سبزیجات در آن باقی بمانند.
یکی از نکات جالب که در خصوص استفاده صحیح از ماکروویو لازم است بدانید، اصل کاهش مصرف انرژی است. در ماکروویو غذا هایی که دارای آب بیشتری باشد زودتر گرم یا پخته می شود. غذاهایی که دارای آب کمتر بوده و یا خشک باشد زمان طولانی تری جهت پخت یا گرم شدن صرف می کند. دانستن این موضوع به شما کمک می کند تا با مصرف انرژی کم تر و دادن زمان پخت کوتاه تر به ماکروویو آن را پخته و مصرف نمایید. هرچه میزان زمان پس از پخت گرمای کمتری در ماده غذایی ایجاد شود مواد مغذی بیشتری در آن باقی می ماند.

چه ظروفی مناسب ماکروویو است؟

در صورت استفاده از ماکروویو لازم است بدانید چه ظروفی مناسب ماکروویو است؟ ظروفی که در ماکروویو استفاده می شوند باید مخصوص بوده و یا عبور دهنده انرژی باشند، نگه داشتن انرژی توسط ظرف موجب داغ شدن ظرف و اتلاف انرژی ساطع شده به غذا می شود و در نتیجه زمان بیشتری جهت گرم نمودن یا پختن غذا صرف می شود. بهترین ظروف جهت استفاده در ماکروویو ظروف شیشه ای و لعابی است (دقت داشته باشید ظروف لعابی یک پارچه، بدون هیچ گونه پریدگی لعاب یا ترک خوردگی). استفاده از ظروف فلزی یا لعاب طلایی که منجر به انعکاس امواج در ماکروفر می شود به هیچ عنوان توصیه نمی گردد.
استفاده از هر نوع ظرف پلاستیکی توصیه نمی گردد، چرا که این ظروف غیر استاندارد به دلیل داغ شدن غذای داخلشان دچار تغییرات شیمیایی شده و موجب مسمومیت غذا و ایجاد بیماری در دراز مدت می شوند.
لازم است بدانید قرار دادن هر نوع خوراکی که دارای محیط بسته باشد، هم چون تخم مرغ، انگور و موارد اینچنینی نباید داخل ماکروفر قرار گیرد مگر به وسیله چاقو سوراخ هایی بر روی آن ایجاد شود تا از ترکیدگی آن جلوگیری شود.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669