1669 پشتیبانی سریع
ماکروویو

چند ترفند جالب از ماکروویو که قبلا نمی دانستید!

592 بازدید
چند ترفند جالب از ماکروویو

احتمالا شما هم جزو افرادی هستید که تا امروز از مایکروویو فقط برای گرم کردن غذاها و یا یخ زدایی آن ها استفاده کرده اید. در واقع اسم ماکروویو شما را به یاد خوراکی و غذاها می اندازد. دقیقا پر کاربرد ترین استفاده ماکروفر در پخت و پز است و به همین دلیل ماکروویو را دستیار آشپزی می دانند. در این بخش مجموعه تعمیر ماکروویو ۹ ترفند جالب از ماکروویو به شما آموزش خواهد داد.
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پاکت نامه ای آماده کرده اید و در دقیقه نود نوشته ای روی آن نگاشته اید اما پس از یک باز خوانی ساده متوجه اشتباه خود شده اید. هم تمبر را چسبانده اید و هم امکان خط خوردگی روی پاکت نامه وجود ندارد پس ناچار به تعویض پاکت نامه هستید اما تمبری ندارید. مجموعه تعمیر ماکروویو به شما پیشنهاد می کند چند قطره اب روی تمبر بریزید و به مدت ۳۰ ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید. بله به راحتی قادر به جدا کردن تمبر و چسباندن آن روی پاکت دوم خواهید بود. البته دقت داشته باشید پاکت شما نباید براق، طلاکوب یا نقره کوب باشد.

در برخی مواقع هیچ فرصتی برای آشپزی ندارید و نیاز به پخت سریع غذا دارید. پیشنهاد ما این است یک کاسه وارونه داخل ماکروویو قرار دهید و تکه های ورقه شده ژامبون را روی آن بچینید. پس از چیدن ژامبون روی کاسه لازم است از تکه دستمال کاغذی ضخیم و یا دستمال مخصوص جذب روغن استفاده کنید و روی این کاسه قرار بدید تا رطوبت ژامبون جذب کنه. مایکروویو به مدت ۳ دقیقه روشن کنید و بعد از سه دقیقه ژامبون خوشمزتون با پختی حرفه ای تحویل بگیرید.

احتمالا شما نیز پختن بلال (ذرت) داخل ماکروویو را امتحان کرده اید و نتیجه مطلوبی از آن حاصل نشده. راه کار نرم شدن دانه های ذرت پس از پختن در ماکروویو این گونه است که دستمال تمیز را مرطوب نموده و دور بلال بپیچید. بلال را داخل مایکروویو قرار دهید و به مدت ۳ دقیقه آن را استارت نمایید. بلال نرم و فوق العاده شما آماده است.

اگر تخته آشپزی شما کثیف شده و بوی بد آن از بین نمی رود کافی است آن را مرطوب نموده و کمی مایع صابون روی آن ریخته و داخل ماکروویو به مدت ۱ دقیقه قرار دهید. به راحتی می توانید آن را تمیز نموده و بوی تخته آشپزخانه را از بین ببرید.

نکته جالب دیگر، استفاده از ماکروویو جهت از بین بردن گاز اشک آور پیاز است. سر و انتهای پیاز را برش زده و به مدت ۳۰ ثانیه داخل ماکروویو قرار دهید. گاز آن از بین خواهد رفت.

اگر اسفنج نظافت آشپرخانه شما کثیف شده، آن را مرطوب نموده و کمی آغشته با مایع صابون نمایید. به مدت سه دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید. نتیجه آن فوق العاده خواهد بود. اسفنج شما مثل روز اول تمیز شده.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669