1669 پشتیبانی سریع
ماکروویو

آیا ماکروویو برای خانم باردار خطری دارد؟

561 بازدید
آیا ماکروویو برای خانم باردار خطری دارد؟

احتمالا به گوشتان خورده سوال عده کثیری از خانم ها که می پرسند آیا ماکروویو برای خانم باردار خطری دارد یا خیر؟ پاسخی که کارشناسان و صاحب نظران در نتیجه آزمایشات خود ارایه کرده اند چنین است: استفاده از ماکروویو برای خانم های باردار منعی نداشته و خطری نیز در پی ندارد.
به گفته کارشناسان در صورتی که ماکروویو خود دچار مشکل و ایراد نباشد هیچ خطری برای خانم باردار ایجاد نمی کند. یکی از ایرادات رایج در ماکروفر ها باز بودن در آن است. در واقع درب ماکروویو بسته می شود اما به طور کامل در حدی که هیچ تبادلی با بیرون آن نداشته باشد نیست. این عیب علاوه بر عدم گرم شدن به موقع غذا موجب هدر رفتن انرژی و خروج امواج می شود. خروج امواج برای خانم های باردار ممکن است خطرساز باشد. البته این در شرایطی است که خانم باردار در فاصله بسیار نزدیکی از ماکروویو ایستاده باشد. درب ماکروویو به گونه ای طراحی شده که مانع از خروج امواج به خارج از آن شود. در صورتی که درب دچار مشکل باشد و به طور کامل بسته نشود احتمال خروج امواج ایجاد می شود.
محققین دریافته اند امواج در فاصله ایمنی هیچ آسیبی به بدن انسان وارد نمی کند، اما در صورتی که این فاصله رعایت نشود امکان آسیب به چشم ها وجود دارد چراکه به دلیل ویژگی چشم ها، بسیار آسیب پذیر بوده و گرمای حاصل از جذب امواج آن را دچار مشکل می نماید. بر همین اساس توصیه می شود حتما فاصله ایمن را با مایکروویو رعایت نمایید.
توصیه بعدی در خصوص عدم آزمایش و ریسک است. همان طور که توضیح داده شد محققین در خصوص عدم تاثیر امواج ماکروویو بر جنین اطلاعاتی ارایه نموده اند. اما به جهت اهمیت به سزای این موضوع توصیه مجموعه تعمیر ماکروویو این است که به هیچ عنوان ریسک نکنید. در صورتی که باردار هستید بلا فاصله پس از روشن نمودن ماکروفر تا پایان فعالیت آن، از محدوده آشپز خانه دور شوید و در زمان اتمام پخت ماکروفر نسبت به خروج غذا از داخل آن اقدام نمایید.
در صورتی که با بررسی متوجه عدم بسته شدن کامل درب مایکروویو خود شدید، لازم است هرچه سریع تر با شماره های مجموعه تعمیر ماکروویو تماس حاصل نموده و با شرح مشکل ایجاد شده از کارشناسان مجموعه درخواست اعزام تعمیر کار ماکروویو به محل خود نمایید. در کم ترین زمان ممکن تکنسین تعمیر ماکروویو در محل شما حضور یافته و نسبت به برطرف نمودن عیب اقدام می نماید و مجددا نسبت به راه اندازی مایکروویو اقدامات لازم را انجام می دهد. این گونه با خیالی آسوده می توانید به استفاده از ماکروویو در طی دوران بارداری بپردازید.
نکته قابل توجه این است که هیچ غذایی در صورت پخته شدن با ماکروویو حاوی امواج نمی باشد و مصرف آن به هیچ وجه منع نمی گردد.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669