1669 پشتیبانی سریع
ماکروویو

بررسی مزایا و معایب ماکروویو

628 بازدید
بررسی مزایا و معایب ماکروویو

زمانی که ما تصمیم می گیریم وسیله ای را برای منزل خریداری کنیم، اولین سوال که باید به آن پاسخ دهیم این است که علی رغم نیاز به آن وسیله، چه مزایا و معایبی در آن وجود دارد و آیا می توان از این معایب چشم پوشی نمود یا خیر. در مورد ماکروویو نیز به همین گونه است شما باید ابتدا با معایب این وسیله آشنا شده و در صورت این که بتوان از این معایب چشم پوشی نمود تا بتوان نیاز خود را با آن رفع ساخت، اقدام به انتخاب و خرید ماکروویو نمود. در این مقاله، ما معایب و مزایای استفاده از ماکروویو را بیان می کنیم تا بهتر بتوانید در زمان خرید تصمیم گیری نمایید.

مزایای استفاده از ماکروویو

۱-    در ماکروویو، غذا رودتر می پزد لذا موجب صرفه جویی در زمان و انرژی می گردد.

۲-    از آنجایی که زمان پخت کوتاه تر از پخت با اجاق گاز است، به همین دلیل پختن سبزیجات با ماکروویو بهتر از اجاق گاز است زیرا طعم و مزه آن ها بهتر حفظ می شود و از طرفی ارزش غذایی آن ها بهتر حفظ می گردد.

۳-    در زمان پخت غذا با ماکروویو، دمای آشپزخانه زیاد نمی شود.

۴-    بررای گرم کردن غذا و حتی غذاهای منجمد، ماکروویو خیلی بهتر از اجاق گاز است زیرا بدون تغییر در کیفیت ماده غذایی و یا سوزاندن آن، غذا را گرم می کند.

۵-    اگر قصد دارید که مواد غذایی دریایی را پخت کنید، بهتر است از ماکروویو استفاده کنید زیرا با این وسیله امکان تولید مواد سمی کمتر است.

معایب استفاده از ماکروویو

۱-    در زمان استفاده از ماکروویو، باید ممنوعیت ظروف در ماکروویو را در نظر گرفت زیرا نمی توان هر ظرفی را داخل ماکروویو قرار داد.

۲-    درست است که مدت زمان پخت با ماکروویو کمتر است ولی طعم غذا در ماکروویو زیاد جالب نیست.

۳-    امواج ماکروویو می توانند ساختار برخی از مولکول های غذا را تغییر دهد در نتیجه می تواند منجر به از بین رفتن برخی از خواص مواد غذایی گردد.

۴-    هر گونه ماده غذایی را نمی توان در ماکروویو قرار داد. برای مثال در میان سبزیجات می توان به گوجه و سیب زمینی اشاره نمود و یا ماده غذایی دیگر همانند تخم مرغ. زیرا این مواد در صورت پخت با ماکروویو، به دلیل بسته بودن توسط پوسته رویی، تحت فشار بخار آب داخل خود قرار گرفته و داخل ماکروویو می ترکند.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

  • احمد
    6 سال پیش

    در مورد سیب زمینی و گوجه می توان آن ها را برش زد و خرد شده داخل ماکروویو قرارداد

  • نام شما *
    ایمیل شما *

     1669