1669 پشتیبانی سریع
ماکروویو

عیب های رایج ماکروویو ال جی

612 بازدید
عیب های رایج ماکروویو ال جی

ماکروویو ال جی گرم نمی کند
در صورتی که ماکروویو ال جی گرم نکند و به عبارتی، در مدت زمان ۳ دقیقه یک لیوان آب را جوش نیاورد باید بدانیم که ماکروویو دچار مشکل شده. در این صورت احتمالات زیر وجود دارد که می بایست مورد بررسی قرار گیرد:
۱- در ساعات پیک مصرف که دچار افت ولتاژ هستیم
۲- حجم غذا زیاد تر از ظرفیت مایکروویو باشد
۳- غذایی که قصد گرم نمودن آن را داریم چرب باشد
۴- عدم هم زدن غذا های چرب و مایعات چرب هم چون شیر
۵- چسبیدن بخشهایی از غذا ها به دیواره های ماکروویو و کثیف بودن آن
ماکروویو ال جی جرقه می زند
استفاده از ظروف فلزی موجب انعکاس امواج داخل ماکروویو شده و در نتیجه ماکروویو ال جی جرقه می زند.
چرب بودن فضای داخلی دیواره های ماکروویو ال جی موجب جرقه ماکروویو خواهد شد.
استفاده از ظروف شکسته و لب پر شده موجب جرقه مایکروویو ال جی می شود.
در صورتی که لعاب ظروفی که داخل ماکروویو استفاده می شود پریدگی وجود داشته باشد ماکروویو ال جی را دچار جرقه می کند.
نچرخیدن سینی ماکروویو ال جی
در صورتی که سینی ماکروویو ال جی نچرخد دلیل آن احتمالا یکی از موارد زیر خواهد بود:
۱- چربی و غذای مانده در ریل و چرخ های زیر ظرف موجب عدم چرخیدن سینی ماکروویو ال جی خواهد شد.
۲- در صورتی که عدم چرخش به دلیل سنگینی غذایی باشد که داخل ماکروویو قرار می گیرد، می بایست شفت آن تعویض گردد (شفت همان قطعه ای است که در محور اصلی یا همان مرکز سینی قرار می گیرد و در صورتی که قصد تعویض آن را داشته باشید می بایست به صورت عمود به بالا بکشید تا به راحتی جدا شود)
دقت داشته باشید در صورتی که تمامی موارد بالا را چک نمودید و این ایران کماکان به قوت خود باقی بود، می بایست با مجموعه تعمیر ماکروویو تماس گرفته و درخواست تعمیرکار ماکروویو ال جی نمایید.
چرا ماکروویو ال جی دود می کند؟
در صورتی که ماکروویو ال جی دود می کند، آن را در دو حالت پخت کانوکشن، گریل و حالت عادی استارت چک کنید، در صورتی که دود کردن ماکروویو ال جی فقط در حالت کانوکشن و گریل رخ داد نشان می دهد علت دود کردن چربی و کثیفی های دیواره های داخلی و شبکه بالایی ماکروویو است.
خاموش شدن ماکروویو ال جی در حین کار
در صورتی که ماکروویو ال جی در حین کار خاموش شود احتمالات زیر را می بایست مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که هیچ یک از عوامل زیر در خاموش شدن ماکروویو حین کار دخیل نبوده باشد، لازم است با مجموعه تعمیر ماکروویو تماس حاصل نموده تا در سریع ترین زمان ممکن تعمیرکار ماکروویو ال جی به محل اعزام شده و نسبت به تعمیر ماکروویو شما اقدام نماید.
۱- در صورتی که دستگاه تو کار استفاده شود و ابعاد استاندارد رعایت نشود دستگاه بیش از اندازه گرم شده و دچار مشکل شده و به صورت اتوماتیک قطع می شود.
۲- در صورتی که استفاده طولانی مدت از دستگاه ماکروویو ال جی داشته باشید احتمال پیش آمدن این موضوع طبیعی است.
۳- کاهش ولتاژ و نوسان برق موجب قطع شدن مایکروویو می شود.
۴- نزدیک بودن مایکروویو ال جی به گاز یا وسایل گرمایشی موجب گرم شدن بیش از حد سنسور مایکروویو شده و دستگاه به صورت اتومات خاموش می شود.
۵- در برخی برنامه های پخت اتومات دستگاه بین برنامه پخت متوقف می شود تا اقدام به هم زدن، جا به جایی و پشت و رو نمودن آن کنید، این موضوع جزو ایرادات ماکروویو نیست.
نکته : دقت داشته باشید در صورتی که قصد پختن غذاهایی هم چون تخم مرغ داشته باشید لازم است با یک چنگال آن را سوراخ نمایید. در غیر این صورت تخم مرغ دچار ترکیدگی می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

  • یوسف
    6 سال پیش

    با سلام خدمت شما دوست محترم بنده یک ماکروویو دوو دارم که هنگام که روشن میکنم البته خالی یا پر دستگاه شروع به جرقه زدن میکند همان جا که مگنترون هست چند باری جرقه زده که صفحه نسوزی که مقابلش هست را سوراخ کرده اگر توضیح دهید ممنون میشوم با سپاس فراوان از شما

    • کمالی
      6 سال پیش

      می تونه دلایل مختلفی داشته باشه. حتما با شماره های شرکت تماس بگیرید

  • نام شما *
    ایمیل شما *

     1669