1669 پشتیبانی سریع
ماکروویو

نکات مهم در آشپزی با ماکروفر

698 بازدید
نکات مهم در آشپزی با ماکروفر

ماکروفرها در واقع می توانند یک وسیله کمکی برای آشپزی نیز باشند و در زمان مهمانی که اجاق گاز شما جایی برای پخت غذاهای دیگر را ندارد، ماکروفر به عنوان نیروی کمکی، به یاری شما می آید. البته اگر قصد دارید که از ماکروفر خود، علاوه بر گرم کردن غذا، به عنوان وسیله ای برای پخت و پز هم استفاده کنید، باید در زمان انتخاب و خرید ماکروفر، این ملاک را در نظر داشته باشید.

به طور کلی در زمان گرم کردن غذا و یا آشپزی با ماکروفر، باید به نکات زیر توجه داشت

۱-    مواد غذایی که همزمان در ماکروفر قرار می گیرند، باید نیاز به پخت یکسان داشته باشند. برای مثال اگر مواد دیرپز را همزمان با مواد زودپز داخل ماکروفر قرار دهید، حتما تا زمان پخته شدن کامل مواد دیرپز، مواد زودپز می سوزند.

۲-    زمانی که غذایی را داخل ماکروفر می گذارید، حتما یک در پوش روی آن قرار دهید تا از خشک شدن غذا جلوگیری شود.

۳-    اگر غذای شما آبکی و یا حالت مایع دارد، در مدت پخت، حتما آن را به هم بزنید تا زودتر پخته شود.

۴-    توجه داشته باشید که در پخت با ماکروفر، حتما نمک را در مرحله پایانی به غذا اضافه کنید زیرا نمک باعث می شود که رطوبت غذا در ماکروفر زود از دست برود و در نتیجه غذا سفت شود.

۵-    میزان آب مورد استفاده در غذا در پخت با ماکروفر باید کمتر از پخت با اجاق باشد تا غذا زودتر آماده شود.

۶-     اگر غذای شما تکه تکه است، در حین پخت حتما در داخل ماکروفر زیر و رو کنید تا هر دو طرف آن به خوبی پخته شود.

۷-    از آنجایی که پس از اتمام پخت، گرما تا ساعتی در ماکروفر باقی می ماند، لذا توصیه می کنیم که پس از اتمام پخت، غذا را تا زمان سرو شدن از ماکروفر خارج نکنید تا غذا گرمای خود را از دست ندهد.

۸-    هر چه غذای شما ضخیم تر باشد، مدت زمان بیشتری برای پخت نیاز دارد زیرا حرارت برای عبور از این ضخامت، به زمان بیشتر نیاز دارد.

۹-    برای هر غذایی که قصد پختن با ماکروفر را دارید، حتما برنامه زمانی پخت را متناسب با نوع غذا تنظیم نمایید و اگر برای اولین بار است که اقدام به آشپزی با ماکروفر می کنید، توصیه می کنیم که زمان پخت را به مرور زیاد کنید تا زمانی که غذا پخته شود و از این پس، زمان تخمینی را بدانید. زیرا ممکن است از همان ابتدا زمان را زیاد انتخاب کنید و در نتیجه منجر به سوختن غذا شوید.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

  • مانا
    5 سال پیش

    سلام من میخواستم با ماکروویو فلر پیتزا بپزم اما اصلا بلد نیستم و یجورایی میترسم.لطفا راهنماییم کنید.به فارسی هم روی کلیدها نوشته شده اما نمیدونم اول کدومو بزنم چون یه درجه پیچی هم داره

    • کمالی
      5 سال پیش

      سلام
      می تونید راهنمای اسفاده از ماکروفرتون رو از تو اینترنت با جستجو پیدا کنید اما توصیه می کنم با شماره های پشتیبانی مرکز خریدتون تماس بگیرید

  • نام شما *
    ایمیل شما *

     1669