1669 پشتیبانی سریع
ماکروویو

چه ظروفی مناسب استفاده در ماکروویو است

534 بازدید
چه ظروفی مناسب استفاده در ماکروویو است

ماکروویو به عنوان یک دستیار آشپزی به تمام معنا در عصر کنونی به ما خدمت می کند. استفاده روزانه و مکرر ما از ماکروویو موجب تسهیل پخت و پز شده. این امر یکی از مزیت های فوق العاده ماکروویو محسوب می شود و عده کثیری را به استفاده از خود ترغیب می نماید. از آن جا که استفاده از ماکروویو به صورت روزانه می باشد لذا دانستن طریقه مصرف صحیح آن بسیار ضروری است. چرا که هر گونه عدم استفاده صحیح از آن موجب تحمیل آسیب های مختلف به سلامتی و بدن می شود. یکی از مواردی که نیاز است مورد توجه قرار گیرد این موضوع است که بدانیم چه ظروفی مناسب استفاده در ماکروویو است؟ مجموعه تعمیر ماکروویو با اطلاع از اهمیت این موضوع اقدام به ارایه توضیحات در خصوص ظروف مناسب و مجاز استفاده در ماکروویو نموده.

چه ظروفی مناسب ماکروفر است؟

همان طور که می دانید، ماکروویو دستگاه الکترونیکی است که با انتشار امواج رادیویی در فرکانس بالا موجب لرزش مولکول های غذا و آب داخل آن می شود. این لرزش ایجاد حرارت می نماید و به مرور موجب گرم شدن یا پختن غذا می شود. تمام این پروسه در صورتی به همین نحو دنبال می شود که خوراکی در ظرف مخصوص ماکروویو قرار داده شده باشد. اما در صورتی که این ظرف مناسب استفاده در ماکروفر نباشد موجب بروز مشکلاتی خواهد شد که در ادامه توضیح خواهیم داد چه ظروفی مناسب ماکروفر است.
ظروف فلزی در ماکروویو
ظروف فلزی، فویل های آلومینیومی و هر نوع ظرف دارای روکش براق (طلاکوب – نقره کوب) مناسب استفاده در ماکروویو نمی باشد. چرا که موجب انعکاس امواج مایکروویو می شود و همین امر صدمات بسیاری به دستگاه وارد نموده و موجب اختلال کار آن می شود. پس استفاده از ظروف فلزی در ماکروویو به طور کل ممنوع است.
ظروف پلاستیکی در ماکروویو
دقت داشته باشید، ماکروویو موجب گرم شدن و داغی غذا می شود. این گرما در برخی مواقع موجب تغییر در ساختار شیمیایی ظرف شده و گاز مسموم کننده ای متصاعد می نماید. این گاز غذا را مسموم نموده و استفاده از چنین غذاهایی در دراز مدت موجب آسیب به دستگاه گوارش و حتی آسیب های جدی تری می شود. ظروف پلاستیکی مناسب ماکروویو دارای نشان مخصوص می باشند. استفاده از ظروف پلاستیکی در ماکروویو فقط در شرایطی که دارای نشان مخصوص ماکروویو باشند مجاز است.
ظروف شیشه ای در ماکروویو
تقریبا مناسب ترین نوع ظروف قابل استفاده در ماکروویو می باشند. ظروف شیشه ای در مایکروویو عبور دهنده امواج هستند و به همین جهت کم ترین واکنش را به امواج نشان می دهند. جهت امتحان ظروف شیشه ای در ماکروویو می توانید آن ها را طی سه مرحله آزمایش نمایید. در صورتی که به مدت دو دقیقه داخل ماکروویو بود و داغ بود، باید نتیجه گرفت مناسب استفاده در ماکروویو نمی باشد. در صورتی که به مدت دو دقیقه در مایکروویو ماند و کمی گرم شده بود، می توان از آن جهت گرم نمودن غذا استفاده کرد و در صورتی که طی این دو دقیقه هیچ تغییر دمای فاحشی نداشت می توان نتیجه گرفت این ظرف شیشه ای مناسب استفاده در ماکروفر می باشد.
نکته : به هیچ وجه ماکروویو را بدون قرار دادن ماده خوراکی داخل آن روشن ننمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669