1669 پشتیبانی سریع
ماکروویو

چگونه بدون خطر از ماکروویو استفاده نماییم؟

372 بازدید
چگونه بدون خطر از ماکروویو استفاده نماییم؟

استفاده از ماکروویو ها با هدف سهولت پخت و پز انجام می شود. ماکروویو با گرم نمودن خوراکی ها و طبخ غذا در مدت زمان بسیار کوتاه موجب افزایش رضایتمندی مشتری از آن می شود. همان طور که در مقالات قبل نیز توضیح داده شد، استفاده از مایکروویو در صورت عدم رعایت نکات ایمنی موجب تحمیل خسارات جانی و مالی به افراد می شود. بر همین اساس مجموعه تعمیر ماکروویو قصد به توضیح این امر دارد که چگونه بدون خطر از ماکروویو استفاده نمایید. برای دانستن این موضوع همراه ما باشید.

آیا استفاده از ماکروویو خطرناک است؟

سوالی که پیش از خرید مایکروویو در ذهن بسیاری از افراد نقش می بندد این است که آیا استفاده از ماکروویو خطرناک است؟ متاسفانه به جهت بی اطلاعی و رواج شایعات در خصوص خطرناک بودن استفاده از ماکروویو لازم است اطلاعات واقعی در خصوص ماکروویو را بدانید.
یکی از نکاتی که در جهت استفاده بدون خطر از ماکرویو مفید است، انتخاب ظروف مناسب ماکروویو است
ماکروویو به وسیله انتشار امواج موجب گرم نمودن خوراکی ها می شود. بر همین اساس جهت حفظ ایمنی ماکروویو لازم است فاصله ایمنی تا درب ماکروویو را رعایت نمایید. بر همین اساس هیچ یک از امواج از طریق بدن انسان جذب نمی شود و عوارض ناشی از این امر شامل انسان نمی شود.
درب ماکروویو به گونه ای طراحی شده است که به هیچ عنوان امواج از آن خارج نگردد. اما در صورتی که درب مایکروویو به هر دلیلی دچار آسیب شود امکان خروج امواج به خارج از محفظه مایکروویو ممکن است. پس لازم است جهت پیشگیری از خطرات ناشی از احتمال خروج امواج از درب مایکرویو فاصله ایمنی خود را در زمان روشن بودن آن حفظ نمایید و پس از اتمام زمان پخت نزدیک مایکروویو شوید.
دقت داشته باشید، برخی مایعات نظیر آب به جهت ساختار مولکولی خاص در هنگام جذب امواج دارای واکنش های متفاوتی هستند. به همین جهت لازم است احتیاط کامل در خصوص استفاده از مایکروویو جهت گرم نمودن و جوشاندن این مایعات رعایت نمایید. زیرا ممکن است شما درجه مایکروویو را جهت جوشاندن آب داخل لیوان تنظیم نمایید و هیچ علائمی از جوشیدن آب مشاهده ننمایید، نکته همین جا است! دقیقا بلافاصله پس از تکان دادن ظرف آب جوشش عظیمی داخلی لیوان صورت گرفته و پس از آن آب داخل لیوان به بیرون می پاشد و در صورتی که بدون احتیاط و بی اطلاع اقدام به این جا به جایی نمایید دچار سوختگی خواهید شد.
به هیچ وجه در صورت دارا بودن لنز های طبی و آرایشی در فاصله کم از درب مایکروویو نایستید. در صورت داشتن باطری قلب به هیچ وجه در فاصله کم از ماکروویو قرار نگیرید. چرا که به علت تداخل امواج امکان تحمیل شوک به فرد دارای باطری قلب وجود دارد.
کلیه نکات ارایه شده حاصل تجربیات مجموعه تعمیر ماکروویو می باشد که با رعایت نکات مذکور استفاده بی خطر از ماکروویو حاصل خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاه کاربران

نام شما *
ایمیل شما *

 1669